Választható nyelvek:
Üdv vendég! Belépés


Közlekedés Autók / Golf GTI W12-650 - 4123 néző Feltölt?: Felhasználó által beküldött diasorozat
Értékeld a diát:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (Eddig 4 szavazat - 6.75 átlag)
3337 néző
2780 néző
2655 néző
3963 néző
5138 néző
4071 néző
Hozzászólások
Wolfsburg, 2007. május 17. Egyedülálló autó, konvenciók nélkül – ez az eredeti GTI ötlet lényege. Három évtizeden keresztül a GTI – ikonná válva – több mint 1.67 millió autóst csábított vezetésre szirénhangjával. A GTI történetéhez hozzátartozik, hogy rajongói 1982 óta minden évben összegy?lnek a Wörthi-tónál Ausztriában. Ezrek látogatnak ide az ötnapos karneválra. A Golf GTI W12-650 show car nekik készült. Azoknak, akik legendát csináltak a GTI-b?l. Er?sebb és szélesebb, mint bármely Wolfsburgban készült Golf, gyorsabb, mint bármely legendás el?dje, a W12-650 GTI olyan, mintha most érkezett volna a versenypályáról. Magában rejti a 24 órás Le Mans-i verseny felvezet? autójánál alkalmazott technológiát. A szívér?l nevezték el: a W12-es motor 650 LE teljesítményre képes. A GTI W12-650 nem több és nem kevesebb, mint egy show car, de igencsak megmutatja a Golf platform által nyújtott hihetetlen er?t.

3,7 másodperc, 325 km/h, 750 Nm. 6.0 literes kett?s turbómotorja, mely hosszanti irányban helyezkedik el az els? ülések mögött, a hagyományos els?kerék-meghajtású Golfot klasszikus középmotorral szerelt versenyautóvá teszi. Hatfokozatú automata sebességváltója 750 Nm maximális forgatónyomatékot közvetít a hátsó kerekekre. Ilyen er? katapultálja a GTI-t 100 km/h sebességre csekély 3,7 másodperc alatt. Tovább adagolva a gázt, a biturbó motor több mint 300 km/h sebességgel röpíti az autót az egzotikus autók kifinomult világába.

1,88 m széles, 235-ös els? gumiabroncsok, 295-ös hátsó abroncsok. 1,88 m széles és 1,42 m magas karosszériája alatt a Volkswagen mérnökei és formatervez?i a Volkswagen AG palettájának különböz? technológiáit els? és talán egyetlen alkalommal egyesítették. Minden mechanikai alkatrészt eredetileg a Volkswagen AG talált ki és tervezett meg formailag, bemutatva a Volkswagen páratlan technológiai merészségét. Elöl a 235-ös abroncsai 19”-os fényes „Detroit” GTI kerekekre vannak szerelve, méretre szabottan, hogy kitöltsék a mélyen formázott sárvéd?-kiszélesedést. Hátul az óriási 295-ös abroncsok sokkal nagyobbak, mint a szabvány GTI kerekek, ami tulajdonképpen agresszív megjelenést kölcsönöz az autónak.

70 mm-rel alacsonyabb, 160 mm-rel szélesebb. A kerekek 70 mm-rel mélyebben illeszkednek a hatalmas kerékboltozatba, így a kerékjáratok igazi kupé módjára már a vállöv részét képezik. Klaus Bischoff, a Volkswagen formatervezési igazgatója így nyilatkozott: „Hátul a show car közel 80 mm-rel lett szélesebb mindkét oldalon. A szabvány modellnek er?s vállvonala van és ívelt kiöblösödése, de a sportkocsihoz hasonlóan er?sebben kifelé nyomtuk a sárvéd?ket.” Így folytatta: „Célunkat világosan megfogalmaztuk – a drámai m?szaki változtatások ellenére –, a GTI W12-650 maradjon mindenképpen egy klasszikus GTI.” A Golf designja az ujjlenyomathoz hasonlít. Ha elmosódik, akkor az autó jellege megváltozik. Ezt nem engedhetjük meg”. Ezért a lehet? legtöbb alkatrészt átvették a GTI gyártásából, pl. a fényszórókat, ajtókat, a motorháztet?t és hátsó lámpákat.

A C-oszlop a motor leveg?-ellátásának része. „Legnagyobb kihívásunk” – állítja Klaus Bischoff – „a hatliteres, középen elhelyezked? motor elegend? leveg?vel történ? ellátása volt, anélkül, hogy ártanánk a GTI sziluettjének. Oldalsó nyílásokat kellett alkalmazni és azokat optimalizálni a leveg?bevitelre; az autó aerodinamikáját át kellett dolgozni, hogy megfelel? h?tést biztosítsunk a hátsó futóm?nél. Nem akartunk továbbá túl nagy hátsó sárvéd?t tenni az autóra.” Mindkét esetben egy trükk segített. Bischoff így folytatja: „A leger?sebb Golf designelemek a C-oszlopok, és pontosan ez a rész az, amire szükségünk volt a motor leveg?-bevezetésének elhelyezésére. A C-oszlopokat újra formaterveztük úgy, hogy a hátsó ablakok kissé befelé állnak. Így a motor leveg?beszívása egy nyíláson keresztül lehetséges az ablaküveg és a C-oszlop között. A h?tés egy nagy radiátor segítségével történik elöl, valamint a kiöblösödésben elhelyezett vezetékekkel”.
Az átdolgozott karosszéria minden egyes része els? látásra GTI-alkatrésznek t?nik, jóllehet óvatos formatervezésen estek át, hogy a jobb funkcionalitás mellett az esztétikai szempontok se sérüljenek.
Karbonszálas tet? mint diffúzor. Az innovatív és átgondolt karosszériakonstrukció jóvoltából sikerült elkerülni, hogy a GTI W12-650 világos vonalait tönkretegye a tet?re szerelt légterel?. Klaus Bischoff így vélekedik: „Ez a GTI belül hordja a szárnyát. A tet? egy olyan hatalmas diffúzor része, mely elegend? leszorítóer?t közvetít a hátsó kerekekre. Karbonszálból készült, és a leveg?t a hátsó légterel? fölé és alá kényszeríti, hogy optimális nyomás kerüljön a hátsó futóm?re”. A show car lökhárítóira er?s vonalvezetés és ötletes design jellemz?. Hátul nagyméret? kipufogócsövek jelzik, hogy ez az autó nem más, mint a GTI W12-650. Két krómbevonatú dupla cs? keretezi hátul a kipufogónyílást. Elöl piros vonalú rács idézi a legels? Golf GTI örökségét.

Versenyautó hangulatát idéz? bels?. Belül minden GTI-pilóta otthonosan mozogna. A b?r és Alcantara ülések újak. A középkonzol három kerek formájú m?szere szintén az „?s”-GTI hangulatát idézi. Átlátszó „flip up” kapcsolóborításokat használtak a f? funkciókhoz, például a lekapcsolható ESP-hez. Téves m?ködtetés elkerülésére a borítást el?ször fel kell billenteni a mutatóujjal. Hasonló módon, a keszty?tartó helyére beépített t?zoltókészülék arra emlékezteti a vezet?t és utasait, hogy a GTI W12-650 komoly versenyautó. Tömegcsökkentési okokból az ajtókárpitokat elhagyták és rácsokkal helyettesítették, melyek teljes rálátást nyújtanak az ajtó mechanikájára.

Állatok - Egyéb állatok - Elefántok - Kutyák - Lovak - Macskák - Madarak - Medvék - Pillangók
Család - Férfiak - Gyerekek - Nagymama - Nagypapa - N?k
Egyéb - Egyéb - Ijeszt? - Képeslapok - Tesztek
Élet - Apró örömök - Barátság - Bölcsességek - Halál - Jótanácsok - Szeretet - Üdvözlet - Versek
Emberiség - Középkor - Mitológia - Ókor - Újkor - XIX. század külföldön - XX. század külföldön - XX. század Magyarországon
Érdekességek - Asztrológia - Érdekességek - Fotók - Horoszkóp - Illúziók - Nosztalgia - Számok
Események - Ajándék - Esküv? - Névnap - Születés - Születésnap
Közlekedés - Autók - Egyéb közlekedés - Hajók - Repül?gépek
Mindennapok - Egészség - Iskola - Munka - Pénz - Politika - Vallás
Sport - Egyéb sportok - Foci
Szórakozás - Egyéb szórakozás - Ételek - Férfiaknak - Filmek - Italok - Kikapcsolódás - N?knek - Zene
Természet - Barlangok - Égbolt - Egyéb természet - Erd?k - Havas tájak - Hegyek - Kertek - Tájképek - Tengerpart - Virágok - Vízesések - Vulkánok
Tudomány - Filozófia - Irodalom - Oktatás
Ünnep - Advent - Anyák napja - Húsvét - Karácsony - Mikulás - N?nap - Szilveszter - Újév - Valentin nap
Vicces - Baleset - Feliratok - Karikatúra - Különbségek - Történetek - Vicces
Világ - Csillagászat - Építészet - Ételek - Helyek - Informatika - M?vészetek - Országok - Otthonok - Városok - Világ